sobota, 26 grudnia 2015

Przebaczyć


Mamy często żal do najbliższych. Że nie byli tacy, jak byśmy chcieli. Że nie dali nam tego, za czym tęskniliśmy. Że nie zrobili tego, czego potrzebowaliśmy. Taki żal zatruwa.

Zamiast kaleczyć się pretensjami można pomyśleć o tym inaczej. Nie byli – bo nie umieli. Nie dali – bo nie potrafili. Nie zrobili – bo nie mogli. Mieli swoje blokady, deficyty, trudności. Swoje paraliżujące lęki i fobie.

Spróbujmy przebaczyć. I sami obdarzać tym, czego nam brakowało - tych, których kochamy.

Tomasz Tokarz

5 komentarzy:

  1. Gdyby to było takie proste. Niestety nie jest, wymaga czasu, pracy nad sobą, wsparcia fachowców niejednokrotnie. Choć pewnie przynosi ulgę i pozwala zająć się przyszłością, kiedy przeszłość już załatwiona.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tomasz, piszesz mądre słowa. Ja tylko dodam, że aby wybaczyć trzeba wiedzieć CO wybaczyć.A to kręta i niełatwa podróż do korzeni...
    Pozdrawiam!
    K.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. brałam udział w radykalnym wybaczaniu, przez jakiś czas uznałam, że wybaczyłam ...,ale potem wróciło ze zdwojoną siła....byłam też świadkiem wielu cierpień ....wybaczeń ludzi potwornie skrzywdzonych przez swoich bliskich...przeraziło mnie to, co przydarza się innym i z czym muszą żyć...nie pokazując swoich stanów emocjonalnych na zewnątrz...ukrywając je całe życie...podziwiam

    OdpowiedzUsuń