piątek, 18 grudnia 2015

Idź swoją drogą...



Różne osoby mogą towarzyszyć nam w rozwoju. Wspierać nas w tym procesie. Jednak nikt nam nie przekaże gotowej instrukcji życia. Nie przeszczepi nam mądrości. Świadomość rodzi się w procesie samodzielnego (choć oczywiście nie samotnego) przeżywania i doświadczania, zmagania ze sobą i światem.

"Musimy sami ją odkryć po podróży, której nikt za nas przebyć nie może, której nikt nam nie może oszczędzić... " (Marcel Proust)

"Nie wolno wam uczynić ze mnie autorytetu. Jeśli stanę się niezbędny, to cóż uczynicie gdy przeminę. Niektórzy z was myślą, że mogę dać wam napój, który was wyzwoli, tak nie jest. Mogę być drzwiami, ale to wy musicie przez nie przejść." (Jiddu Krishnamurti)

W innych słowach ujął to Osho: Ja mogę dać ci mapę, ale ty sam musisz iść, podróżować i wędrować. Pamiętaj: moja mapa jest tak naprawdę tylko moją mapą i nie może być twoją mapą. Może dać ci klika podpowiedzi, wskazówek, ale nie może być twoją mapą, gdyż jesteś totalnie innym człowiekiem. Jesteś tak niepowtarzalny, że niczyja mapa nie może być twoją.

Owszem zrozumiawszy moją mapę, staniesz się świadomy wielu rzeczy o sobie, ale twoim zadaniem jest nie iść za nią na oślep, bo staniesz się pseudo-człowiekiem. Słuchaj mnie, moich słów, ciszy i istnienia. Próbuj zrozumieć to, co tu się dzieje, a potem sam podejmuj decyzje. Nie zrzucaj odpowiedzialności na nikogo. Taka jest droga wzrastania. Taka jest droga, którą się dociera.”

Tomasz Tokarz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz