niedziela, 3 kwietnia 2016

Nie da się...

Tym razem nieco ironicznie: Postanowiłem pomóc wszystkim tym, którzy nie chcą zmiany edukacyjnej. Czasem brakuje argumentów uzasadniających opór. Przyda się wówczas kilka zwrotów kluczy. Repertuar jest dość duży - to tylko przykłady. 

- Jakoś do tej pory stare metody się sprawdzały prawda?
- Kto to wymyślił? Pewnie jakiś doktorek z uczelni, który nie zna życia...
- Bądźmy realistami u nas to nie wyjdzie. 
- To nie nasza sprawa. Nie należy to do naszych obowiązków. 
- To nie zależy od nas. My nic nie możemy. 
- Radziliśmy sobie do tej pory bez tych nowości. 
- Nikt mnie nie będzie uczył, co mam robić (jak mam uczyć).
- Przecież tego jeszcze nikt nie robił – to nie może działać. 
- To tylko ładnie wygląda na papierze. Rzeczywistośc jest inna
- Mamy za dużo innej pracy
- Nic się nie da zrobić. System nas blokuje.
- My byśmy chcieli ale... rodzice
- My byśmy chcieli ale... nauczyciele
- My byśmy chcieli ale... dyrektorzy
- My byśmy chcieli ale... gmina
- My byśmy chcieli ale... politycy

Rozbijanie postaw jest niezwykle trudne a racjonalne argumenty słabo działają. Niemniej warto próbować mierzyć się z tego rodzaju tezami, które można nazwać zastałkami :)

Tomasz Tokarz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz