niedziela, 9 lipca 2017

Czym jest potrzeba

Ponieważ wokół jednego z postów (na temat oczekiwań) rozwinęła się spora dyskusja - dotycząca kwestii definicyjnych, poczułem się zobowiażany do określenia, co rozumiem przez pojęcia, których używam. A zatem:
POTRZEBA - to co jest nam niezbędne do prawidłowego funkcjonowania, np. poczucie bezpieczeństwa, akceptacji, przynależności i autonomii (w odpowiednich proporcjach), realizacji itd.
OCZEKIWANIE - wyobrażenie na temat pożadanych postaw i zachowań drugiej osoby, czyli takich, które według nas wspierałyby nas w realizacji potrzeb
PROŚBA - komunikat werbalny lub niewerbalny, artykułujący nasze oczekiwanie

Tomasz Tokarz

3 komentarze:

  1. Zgadzam się z tym w zupełności, jeśli chodzi o definicję tych dwóch słów. Sama takie definicje podczas szkolenia dla firm, w którym często uczestniczę. Naprawdę dobrze ujęte, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jestem zdania, że rozwijać się trzeba w każdym wieku, dlatego ja staram się moją babcię jak mogę, to aktywizować, choć wiadomo, teraz to ograniczone. Ale pomyślałam, że skoro my mamy mieć szkolenia online od https://pccpoland.pl/ , to i dla niej się takie zajęcia znajdą. Musze poszukać, bo się biedulka nudzi w domu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi marzy się biznes za granicą. Chciałabym aby ludzie np. w Rosji kupowali moje rzeczy :) Dlatego chcę zgłosić się do https://ccrw.pl/eksport-na-bialorus/ żeby pomogli mi załatwić niezbędne dokumenty. Może akurat uda mi się spełnić marzenie!

    OdpowiedzUsuń