poniedziałek, 4 lipca 2016

Moje światy w edukacji

Ćwiczenie coachingowe do wykorzystania w pracy z dziećmi/młodzieżą. Integrujące różne obszary wiedzy, przedmioty, treści kształcenia. 

Tworzenie własnych światów na podstawie pytań: 
- jaki jestem - jak mógłbym się opisać?
- co jest dla mnie szczególnie ważne?
- co lubię najbardziej robić?
- co mnie interesuje?
- czego lubię się uczyć?
- w czym jestem szczególnie dobry?
- co lubię u innych? 
- za co ich cenię?
- kto jest dla mnie ważny? 
- dlaczego?
itd.

A potem stworzenie makiety tego świata (plastyka). Hymnu "jaka piosenka mogłaby opisać Twój świat?" (muzyka). Opisu (tekst, blog, informujący o świecie, promujący go). Zastanawianie się, jak powstał. Jak działa? Na jakiej teorii się opiera? Dlaczego jest taki, jaki jest itd. (fizyka, biologia, psychologia, historia).

A potem wzajemne odwiedziny we własnych światach. I rozmowy. Pokazywanie swego świata innym. Dialog...


Tomasz Tokarz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz