środa, 15 marca 2017

Edukacja - spotkanie

Jeśli zdefiniować edukację jako świadomy i ukierunkowany proces rozwoju pojawia się pytanie, co jest jej podstawowym elementem składowym? Z jakich cząstek jest zbudowana? Dla mnie taką edukacyjną korpuskułą jest SPOTKANIE - zetknięcie dwóch bytów, które wytwarza relację. Edukacja składa się ze spotkań. Tam gdzie nie ma spotkań nie ma relacji, gdzie nie ma relacji nie ma rozwoju.

"Spotkanie to najgłębsze i najbardziej bogate z doświadczeń, jakie człowiek może w swoim życiu przeżyć (...) Spotkać to coś więcej niż mieć świadomość, że inny jest obecny obok mnie lub przy mnie. Wmieszany w uliczny tłum mam świadomość, że obok mnie są inni ludzie, co jednak nie znaczy, że ich spotykam. Spotkanie jest wydarzeniem". (Józef Tischner)

Tomasz Tokarz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz